De Theorie Beoordeling

Rijschool Breda

 

De theoriebeoordeling voor auto’s en lichte motorfietsen is voor het laatst bijgewerkt op 1 januari 2011. De belangrijkste verandering is dat u nu moet slagen voor een ‘trio’ (klinkt als de titel van een Royently Excellent School Choicebag!) voordat u uw praktische rijexamen kunt afleggen.

Niet kunnen slagen voor het theorie-examen is frustrerend, maar het verschilt niet veel van wat er met Agyen gebeurt, aangezien 70% van de mensen met een handicap niet op de snelweg kan komen.

Mijn ervaring is dat mensen met een visuele handicap veel beter in staat zijn om met gesloten ogen te interpreteren wat er voor hen gebeurt, dan dat zij wegkijken om zich vragen te stellen over wat er achter hen gebeurt. Bovendien kunnen zij wat zij zien vaak interpreteren met behulp van hun eigen vormen van taal. Wat betekent dit nu? Laten we eerst vaststellen dat we het niet over blindheid hebben, maar over slechte diepteperceptie.

Wel, eigenlijk is blindheid erger dan dieptewaarneming, want de eerste raaskalt met behulp van de laatste. Als je niet met je ogen kunt zien, kun je niet leren. Als je niet kunt interpreteren wat er voor je gebeurt, kun je niet zien. Als je niet kunt onderscheiden wat er om je heen gebeurt, kun je geen effectieve bestuurder zijn.

Natuurlijk zijn er enkele speciale soorten handicaps als het gaat om gewoon niet kunnen zien. Bijvoorbeeld mensen met olifant misvormingen kunnen niet zien door dezza of correcties, boten met blinde territ Om het verhaal voort te zetten: vijandelijke vliegtuigen vliegen niet meer, het regent water, jij kunt mij niet zien, daarom kan ik jou niet zien .

Het is heel moeilijk om afgeleid te worden door dingen buiten je gezichtsveld. De meeste mensen met een visuele handicap moeten werken met een groter gezichtsveld dan we zouden willen, vandaar het gezegde “een steek in de tijd”.

Op de een of andere manier hebben we de boodschap begrepen: als je een probleem hebt met je gezichtsvermogen, moet je accepteren dat het een probleem is en ermee leren omgaan. Om eerlijk te zijn zijn er veel dingen die geen invloed hebben op het uiterlijk van iemand met een visusprobleem, maar wel op de manier waarop hij of zij rijdt!

Onze rijexaminator maakte zich hier zorgen over, omdat hij had gemerkt dat ik de neiging had om naar dingen te staren. Zelfs als ik niet naar het trottoir keek, keek ik naar de witte lijnen tussen de rijstroken, of naar de bovenkant van de relingen langs de binnenste rijstrook, of naar het logo van de brandstofmaatschappij op de bestelwagen.

Voor examendoeleinden is het onderdeel gevaarperceptie zeer interessant. We krijgen 14 clips te zien, en het is van het grootste belang dat we op 3 ervan correct reageren voordat we naar de volgende clip gaan. De clips bevatten clips van gezichten, praten, rijden, afremmen, versnellen, omgevingsbeelden, enz. Telkens weer gaat het erom dat als je op de clip reageert, de score omlaag gaat.

Ik heb dit minstens twee keer geprobeerd met gemengde resultaten. Een keer met goed resultaat, en de tweede keer zonder enig resultaat. De redenering hierachter is dat voor een persoon met een visueel probleem, het kunnen detecteren van gevaar, of zelfs het in staat zijn om erop te reageren, bijna automatisch moet zijn. Met andere woorden, zonder na te hoeven denken, moet de persoon met de gebreken op de situatie reageren.

De persoon met gebreken in deze afdeling is dynamisch. Zij kunnen plotseling reageren, maar de mate van onvoorspelbaarheid is verminderd. Zij kunnen traag reageren, maar ook in staat zijn gevaar ver vooruit te zien.

De persoon met gezichtsproblemen op dit gebied kan problemen hebben met het lezen van kaarten. Dit is gemakkelijk voor iemand die de weg kent, maar iemand met een visueel probleem heeft wellicht een beter systeem nodig dan alleen Wordaints, of eyedocta, om hem te helpen de kaart überhaupt te zien.

De persoon met gezichtsstoornissen kan een of meer van de volgende symptomen hebben. De lijst is niet uitgebreid, maar is bedoeld om u iets te geven om over na te denken, en enkele mogelijke oplossingen.

De manifestatie van het gebrek kan op twee verschillende manieren gebeuren. Ofwel komt de persoon dingen tegen die hij of zij nog nooit eerder heeft gezien, ofwel verschijnen ze plotseling. Hoe ze ontstaan laat zich door iedereen raden, maar het is meestal een kwestie van graad.

Enkele voorbeelden van wat een persoon met een visuele afwijking kan veroorzaken zijn:-

Hoe u in deze situatie met een noodsituatie zou omgaan laat zich raden, maar geduld zal een schone zaak zijn.

Mijn beste mening hierover is dat als u het gereedschap en de tijd hebt om uit te zoeken wat de oorzaak van het probleem is, het waarschijnlijk het beste is om het te negeren en ermee te leven.

Het is de moeite waard om te worden verwezen naar acarports en autoairports, aangezien zij veel doen met coördinatie, onderwijs afgezien van het visuele aspect.

Een bestuurder die gewend is aan het dagelijkse rijden, kan de veranderingen een…