Hoe kies je het juiste scooterontwerp?

scooter

De meeste voertuigen op de weg zijn momenteel ontworpen als conventionele auto’s, op enkele uitzonderingen na. Zij kunnen wellicht over trottoirbanden heen rijden als zij een minimale afstand tot de trottoirband in acht nemen. Zij kunnen ook worden beperkt in hun vermogen om te rijden in gebieden waar de snelheidslimiet volgens de parkeer- en lichtzichtregels ver onder de aangegeven hoogte van het voertuig ligt, op een manier die een inzittende niet in staat stelt een aanzienlijk mobiliteitshulpmiddel te overwinnen. Anderzijds kan van voertuigen met een groot vermogen op vier wielen worden verwacht dat ze in doorgangsgebieden en niet-bezette voetgangerszones rijden. Bovendien kan van voertuigen met vierwielaandrijving verwacht worden dat ze rijden buiten de aangewezen Toegankelijke Fietsersstroken, en sommige parkeerterreinen zullen vereisen dat ze gemarkeerd zijn als “middenblok-parkeren” (wat betekent dat ze dichter bij de ingang of bestemming staan dan een gewone niet-beperkte parkeerplek). Wijzigingen in dit soort gebieden ook van toepassing op “uddenden acceleratie” bescherming [Wanneer een scooter isgrandfather-proofed, is het waarschijnlijk om te voorkomen dat het bereiken van het maaiveld in het geval van een oneerlijke parkeerplaats versnelling door het buigen heen en weer iets om uit de weg te gaan]. Hoewel het handig is om aan te nemen dat scooter- en motorrijders zich in hetzelfde speelveld bevinden, is dat niet altijd het geval en moet met speciale overwegingen rekening worden gehouden. Scooters worden bestuurd door langer ervaren bestuurders die een slechte verticale speling kunnen compenseren door het gehele lichaam uit te strekken in wat de “olfight”-zone kan worden genoemd]. Om dit soort manoeuvres mogelijk te maken, zal een neutrale gekantelde toestand moeten worden ingesteld. Dat wil zeggen, de voeten en benen moeten beide in de voetruimten zijn, en er mag geen voorwaartse beweging worden geprobeerd. Als dit niet mogelijk is, dan moet de volle snelheid worden ondersteund door het remsysteem, en de scooter moet worden vermeld als een toegankelijke gemotoriseerde pedaal geslaagd voor het voertuig.

pijnen en lijden Genoeg gezegd. Je kunt ook een scooter leasen.

Accessoires voor mobiliteit zijn meer dan alleen een vervoermiddel. Hun ontwerp moet resulteren in comfort en veiligheid voor de bestuurder. Deze scooters zijn een investering in uw mobiliteit, en daarom moet er veel aandacht worden besteed aan het ontwerp van deze apparaten. De materialen die bij het ontwerp van scooters worden gebruikt, variëren. Scootmobielen van kunststof (veruit de meest gebruikte stof voor scooters) absorberen zweet en hebben meer kans op oververhitting. Leer daarentegen is zacht en absorbeert geen vocht. Een andere overweging is het gewicht van de scooter in vergelijking met de passagier, omdat het werkelijke laadvermogen sterk kan variëren. De standaard belasting van de gemiddelde passagier kan in de buurt van 33 – 65 pond, en het is nog meer voor de mobiliteitsbeperkte. In ieder geval moet de gewichtsverdeling zodanig zijn dat de scooter zowel een menselijke bestuurder als een gehandicapte passagier kan herbergen in een bevredigende mate van veiligheid.

Bij het ontwerpen van de optimale scooter moet veel aandacht worden geschonken aan het principe waarop het ontwerp is gebaseerd. Een eerste poging om een scootmobiel te ontwerpen mislukt vaak omdat de gebruiker niet kan beoordelen welke maximumsnelheid in een bepaalde situatie nodig is. De been- en kniesteun en de plaatsing van de zitting bieden de bejaarde meer bewegingsruimte. In bepaalde situaties kan een grotere vloerhoogte nodig zijn, als gevolg van de geringere bodemvrijheid van de gebruikte benzinemotor. Dientengevolge zijn extra steunen vereist. Om het in- en uitladen van de scootmobiel minder moeilijk te maken, kunnen stoelen op de grond nodig zijn, met een lage vloerhoogte in de wielkuip voor de bejaarde.

Last but not least, een uitstekende scooter ontwerp moet de oudere passagier in staat stellen om uit zijn of haar stoel te komen op een geleidelijke en gecontroleerde manier. Zowel het ontwerp van de zitting als dat van de vloer moeten de oudere passagier ondersteuning bieden om op te staan, mocht een korte opstap nodig zijn.

stok en stick besturing.

Langdurig zitten zal een individu testen op het beheersen van de lichaamshouding en een goede zithouding, op een niveau dat vergelijkbaar is met dat van een ervaren volwassene. Dit vergt aandacht voor details, want elke afwijking van de norm zal onherstelbaar zijn; buitensporige bewegingen van één kant van het lichaam zullen het onmogelijk maken om later weer de juiste houding aan te nemen.

Lees meer:

Occasions Zoetermeer 

Scooter leasen Zoetermeer 

Scooter onderhoud Zoetermeer 

Tweedehands scooter Zoetermeer 

Scooter kopen Den Haag